om boxning:

dumt att jag skriver det här på bloggen, men jag måste ju skriva någonting.
Jag ska börja träna. Eftersom farsan hatar boxning (inte jag) och tror att man blir dum & korkad. så ska jag visa honom att jag ändå kan träna. För det tror nämligen inte han.

Jag har alltid varit lat och haft datorn som bästa kompis, enligt honom.
Men förstod han inte varför jag gick till dojon varje dag ggr 5? visste han inte att boxningen faktiskt var mitt liv.
Och min tränare "gunnar" sade faktiskt att jag hade talang. Men jag berättade det för morsan och farsan, men de bara skrattade och sa "men, alltså, förstår du inte att han sade så bara för att få in nya medldemmar till klubben?".
Njaaaeee, kanske det, kanske. Och jag är inte särskilt duktig om jag får säga det själv.
Men jag är modig, jag är inte speciellt feg och skulle garanterat hoppa in i ett slagsmål om min kompis blev misshandlad! Ehhh, vad det har med boxning att göra.
Boxning handlar om självförsvar. visste ni om det, ni boxnings-hatare.

farsan har pengarna. pengarna saknar jag, han slutade betala.
jag är inte särskilt bitter. för jag har skolan.
och skolan är mitt liv just nu.

men en vacker dag så ser ni mig i ringen!

ps: jag gick på sanshou, det är inom japanska kamsportsgrenen "wushu".
där kallas det dojo.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0