man ska köpa det man kommer att ha användning för:


jag har verkligen skittråkigt. Sitter vid datorn. Om två dagar är det julafton.
Det är skitstressigt i affärerna. Folk trängs. Allt för att hitta den ultimata klappen.
Men varför? Dagens ungdom har ändå redan allt.

Jag önskar mig saker jag har användning för.
Inte små pryttlar.
Pennor, kläder o.s.v kan man köpa varje dag i affärerna ändå.
Det är smart att kanske ge tonåringen pengar, kanske "tillståndslappattåkapåfestivalisommar", en ny dator.
Sådant som de har användning för.

Sedan förstår jag ju att små barn kanske önskar sig en barbie o.s.v.
Det förstår jag. Men en tonåring kanske inte önskar sig en barbie?...

Fast det beror ju på ekonomin också...

dj settler

Kommentarer
Postat av: Malin

so true, so true! dock känns det inte riktigt aktuellt att önska sig saker man egentligen inte behöver.. eller, jag vet riktigt inte vad jag babblar om; hela poängen är iallafall att du har rätt!



svar; grinchen är sweet :*

2009-12-22 @ 19:53:23
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0