en fin sommarhändelse.



Jag och min lillasyster gick på en av Gotlands alla grusvägar.
Solen sken, det luktade hav (såsom det endast kan göra på Gotland) och jag drog min rostiga cykel bredvid mig.
I cykelkorgen låg det flera prickigkorv smörgåsar, köttbullsmackor och rosa rymdläsk, lite ballerinakex hade vi inte heller glömt.

Plötsligt så ropade min lillasyster till. Där stod en liten groda på vägen. 
Min lillasyster tog upp den i sin hand.
Den  blinkade mot oss, som om den ville säga.
Ta vara på livet.

Vi satte ned den och tillsammans gick vi vidare mot nya äventyr.



Kommentarer
Postat av: linnea

så fint!

2010-10-06 @ 18:55:36
URL: http://lilinnea.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0