Improveme.se

1. Struntar i vågen. De undviker att väga sig och har inte ens tänkt tanken på att köpa en våg.

2. Äter bara när de är hungriga. Och i bland när de är sugna på något riktigt gott.
Ät gärna en kladdkaka när du är vill, men förstå varför och håll en bra kost i övrigt.

3. Äter det som de blir sugna på. De känner på sig vilka näringsämnen som deras kropp behöver för stunden. De äter också exakt vad de vill till middag, även om det innebär att man måste gå en extra vända till mataffären.

4. Lämnar mat på tallriken och äter sig inte proppmätta. De har lärt sig att inte lägga upp mer mat än vad de klarar av att äta. De äter långsamt och känner när hungern avtar.

5. Motionerar för att det är kul och tränar regelbundet. De vet exakt hur mycket träning deras kroppar behöver för att må bra.

6. Är positiva. Både mot sig själva och andra i sin tillvaro.

7. Lever ett skönt liv. Och koncentrerar sig på att njuta av livet. Inte på vad siffrorna på vågen säger.

källa: improveme.se.

Låter ganska skönt eller hur! Tog en powerwalk igår efter plugget!
Skönt! Nu när höstlöven ligger på marken och luften känns alldeles klar och frisk.
Jag vet inte vad det är, men jag älskar att gå in på sådana där töntiga viktbloggar och skit, typ msn.se och improveme.se för att läsa om kändisar. Tvi vale egentligen. Men, ni ska se min stora garderob, eller vänta, har tömt den nu. Ni ska se mina stoooora plastlådor under sängen med baara tidningar. 
Typ mama, elle, glamous, vice och massor med gratistidningar som People, rodeo o.s.v. 

nu ska jag plugga matte! 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0