Julen är (snart) här.

Hej.

Jag känner ett sting av irritation. Nej. Det är inte "en gång i månaden" som gör sig hörd. Utan det är julen.
Japp det är julen. Den där förbannade men underbara julen.
Det är så stressigt, jag vet inte vad jag ska köpa till mina nära & kära...
OCH Jag hatar Blondinbella för att hon skriver "Karl Bertil-tjuv-Johnson",
Jag förstår inte? Han ger ju till dem fattiga?

Vill inte Isabella Löwengrip det eller? Vill hon inte att alla ska ha det bra i juletid?
eller bara sådana som hon? Sådana som har pengar.
Va va va?

♥BRA♥

1. Pepparkakor
2. NK:s julskyltning
3. Att vara med nära och kära
4. att klä granen
5. Alla paket, dyra som billiga. spelar ingen roll
6. Snö. Om det kommer någon vill säga.
7. julmusiken.
8. kalle anka och co
9. All underbar mat, speciellt skinkan.

♥Dåligt♥

1. stressiga människor
2. människor som trängs i julhandeln
3. att man nästan smått börjat tröttna på kalle och co. Efter 16 år blir det så.
4. Barrande gran
5. Efter öppnande av julklapparna längtar man redan efter nästa (heh)
6. All mat. Man äter så man spricker.
7. Trasiga julkulor. Skar mig i fingret på en, irriterande.
8. Alla fattiga människor under julen.


Tommy Körberg- Sissel Kjyrkjebö- Julen är här...
en fantastisk låt, om jag får säga det självt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0