Lyssnar på soundtracket till Amelie...

Lyssnar på soundtracket till Amelie från Montmarte.

Det är ungefär så jag skapar inspiration, t.ex. lyssnar på bra musik.
Jag lyssnar och analyserar. Ibland funkar det inte alls.
Då behövs bara en kopp varm choklad med grädde och marshmallows. Eller typ blåsa såpbubblor på en balkong över Stockholm, eller en promenad på Söder. Det kanske inte alls behövs en tidning. Eller något materiellt.
Det enda som behövs är känslan... jag försöker alltid spara mina ark så jag kommer ihåg dem, det kan hända att jag finner inspiratin från de någon annan gång, t.ex. mönstret eller nåt, om du fattar vad jag menar.
Eller så kan det vara en dröm jag drömt och försöker rita av den. Eller ur ett dikt häfte (allså tänker på orden) en låt kanske...

Så ni som har svårt att få inspiration. Tänk inte. Då blir det inte bra. Utan bara rita!



Bild ritad av mig (vem annars ;) )


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha ja blondin skämt är riktigt roliga :D hur är det idag? =)

2010-11-19 @ 22:15:56
URL: http://refflan.blogg.se/
Postat av: Amanda Halsvik

sv: Alla tycker väl olika :)

2010-11-20 @ 09:31:43
URL: http://mandishalsvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0