linas kvällsbok

Godmorgon mina vänner.

Jag låg i en timme och försökte somna igår, men min hals värkte och allt var sjukt jobbigt.
Så jag satte igång att läsa en bok. Och boken heter Linas kvällsbok av Emma Hamberg.
Så sjukt, sjukt bra. Det handlar ju om Emma då, som bor i Rödköping med sin mamma, pappa och lillebror Alex som är 12 år gammal. Man får följa Lina under 15 och 16 år, och det är så facinerande hur hon utvecklas.
Som velig och oskuldsfull till en tjej som verkligen tar för sig i sängen...
Från Danne till Ivar och tillslut Kevin...
Jag gråter ihjäl mig, mamman är så fin så att man nästan lipar varje gång man läser boken.
Skrattar, gråter och läser...

Jag har läst Mossvikenfruar av Emma Hamberg, som jag förövrigt älskade.
Den var också en sån där "mysig" sträckläsningsbok.
Emma Hamberg har förövrigt varit i min skola och hållit föredrag!
Hon är så tokrolig, så mysig på något sätt...

Jag har inte sätt filmen ännu, men har du gjort det?
Och vad tyckte du?











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0