Ät tre mål mat om dagen...

1. Ät tre mål om dagen. Ta en matsked kokosfett med varmt vatten när du känner sug. Se till att kvällsmålet är stadigt. Undvik socker i maten.
2. Ät hellre bär än frukt – och alltid i samband med måltid.
3. Drick smaksatt mineralvatten i stället för sötade kalorifattiga drycker som håller suget efter socker vid liv.
4. Minska på drycker som innehåller koffein. Koffein frisätter insulin som ger hungerkänsla och binder fett.
5. Drick inte alkohol. Ett glas vin kan utlösa sug efter sötsaker.
6. Promenera minst 30 minuter om dagen.
7. Laga mat snabbt och enkelt. Handla mat sällan.
8. Vila mycket. Tillfälliga problem att sova hör till när du avgiftar kroppen från socker.
9. Delta i stödgruppsmöten eller ring en kompis när suget är starkt.

Okej, jag lider av sockersug. Jag kan typ dö, känner mig som Arne Anka när jag inte får socker, mitt sug är starkare än andras, jag och Julia köpte en twix och en milkyway, och där var min Operation 12 away.
Men det var gott, ska springa på löpbandet imorgon.
Men nu: matteplugg!


länk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0