om att julen snart är här och vad man kan göra åt de behövandes.

Sitter i min säng och gråter.
och ryser.

Det är så sjukt vackert. Svenska barnkörer. De låter som små änglar. Herregud vad fantastisk små tunna barnstämmor kan låta tillsammans ihopsatta rätt. Åh Åh Åh.
Jag lyssnar på ett kasettband (vem sade gammal??) med gamla barnlåtar.
Kan ligga och lyssna på det där jävla bandet i timmar.

Julen är en tid då man träffas tillsammans. När jag blir vuxen och bor själv så ska jag lägga ihop en korg med bullar/varm mat till uteliggarna. Onödigt kanske du tycker, men alkohol och droger är ett gift som gammal/rik kan komma att börja med oavsett man heter Richard 35 och har miljoner på kontot än Cilla 47 och är fattig.
Fattar du?

Vi som har pengar måste ge till de fattiga också. Ge och ta.

På tal om ingenting så kan jag ibland känna att det går någon bredvid mig.
Jag tror att det är min hemliga skyddsängel. Alla har en sådana, man måste
bara våga se sig omkring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0